2014. április 25., péntek

Főtt hús meggymártással és pirított darával

 

Kedvenc, általános iskolai, menzás ebédemet hozom ma, amit nagymamám is rengetegszer készített a kérésünkre. :)

Hozzávalók:

Főtt hús:
Húslevesben főtt hús: lehet szárnyas, sertés,

nálam most fácánhús

Pirított dara:
Búzadara
Olaj
Víz

Meggymártás:
Befőtt vagy fagyasztott meggy
Cukor, fahéj, szerfűszeg
Zsír
Liszt

A pirított darához egy serpenyőben olajat hevítek. Hozzáadok búzadarát és addig kevergetem amíg aranybarnára nem pirul.  Ekkor dupla mennyiségű vízzel felöntöm, sózom és fedő alatt időnként megkeverve, 10 perc alatt készre főzöm. (Mint a grízes tésztánál)

A meggymártáshoz a meggyet kiolvasztom vagy ha üveges, leszűröm. Olajon egy kis rántást készítek liszttel zsemleszínűre. Felöntöm 2dl meggylével (vízzel hígíthatom), hozzáadom a meggyet. Cukorral, őrölt fahéjjal, szegfűszeggel ízesítem, összefőzöm.

Főtt hússal tálalom a gyümölcsszószt és a pirított darát.



4 megjegyzés:

  1. Nagymamám készítette így! Csorog is a nyálam ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor csak biztatni tudlak, készítsd el te is magatoknak! :) Képzeld, amikor a nagyobbik lányom született, a kórházban kaptunk ilyet ebédre, de barackmártással. az nekem picit fura volt - bár nem rossz -, nekem így az igazi! :))

      Törlés
  2. Nagyon finom nekem is kedvencem ! Ez a dara számomra ismeretlen, én főtt krumplit szoktam mellé tenni. Egyszer majd kipróbálom azért ezt a darát is biztos finom! Ezt a kajás blogodat eddig még nem fedeztem fel !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék, hogy ízlene neked darával! :) Ez a blogocska csak amolyan "lábjegyzet" magamnak, meg egy-két ételes blogjátékra. :)

      Törlés